wtorek, 25 sierpnia 2015

MUFFINY Z ŻURAWINĄ I SOKIEM POMARAŃCZOWYM *przepis

Wreszcie weekend! Od kiedy znowu zaczęłam pracować, mam mało czasu na cokolwiek, a już tym bardziej na eksperymentowanie w kuchni. Jednak gdy przychodzi weekend, można nadrobić zaległości. Tym razem naszło mnie na MUFFINY.



Składniki:
3/4 szklanki suszonej żurawiny
sok z 3 pomarańczy
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
100 g roztopionego masła
2 jajka, rozmącone
1/2 szklanki mleka

Do garnka włożyłam żurawinę i zalałam ją sokiem z pomarańczy. Gotowałam przez kilka minut ba małym ogniu, następnie zostawiłam do ostygnięcia.


Suche składniki, jak: mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i sól wymieszałam w jednej misce, w drugiej zaś mokre składniki: roztopione masło, jajka i mleko. Suche produkty połączyłam z mokrymi (nie przejmować się powstałymi grudkami). Do powstałej mieszanki dodałam żurawinę odsączoną z soku pomarańczowego i 3 łyżki tego soku.


Ciasto przełożyłam do papilotek i piekłam 20-25minut  w piekarniku nagrzanym do 190 stopni.




Muffiny można posypać cukrem-pudrem, 
ale wówczas należałoby użyć mnie cukry,
gdyż mogą być za słodkie.

SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz