wtorek, 25 sierpnia 2015

MUFFINY Z FETĄ, POMIDORAMI I OLIWKAMI *przepis

Brak czasu, brak czasu i jeszcze raz brak czasu.
Oto powód mojej dłuższej nieobecności. Zdaję sobie sprawę, że wymówka słaba, ale cóż... tak w życiu bywa...

Już kiedyś wspominałam, że uwielbiam muffiny w przeróżnej postaci, dlatego dzisiaj przedstawiam opcję wytrawną, trochę śródziemnomorską. 



Składniki:
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki soli
szczypta pieprzu, bazylii, oregano (ulubionych ziół)
1 szklanka mleka
2 jajka
pół szklanki oleju


feta
pomidory suszone (użyłam z zalewy ziołowo-oliwnej)
oliwki
bazylia
czosnek



Składniki suche (mąka, proszek do pieczenia, sól, przyprawy) wymieszałam ze sobą w jednej misce. W drugiej połączyłam składniki mokre (mleko, jajka, olej). Następnie składniki mokre przelałam do suchych i wymieszałam. Nie należy przejmować się powstałymi grudkami. Do takiej mieszanki dodałam pokrojoną w kostkę fetę, pomidory suszone, oliwki, listki bazylii i jeden ząbek przeciśnięty przez praskę czosnku. Ich ilość jest oczywiście uzależniona od naszego gustu :)

Wymieszane ciasto nakładałam do 3/4 wysokości papilotek i piekłam w temperaturze 180stopni przez ok. 25 minut.


 Muffiny można jeść i na ciepło i na zimno.



SMACZNEGO!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz