wtorek, 25 sierpnia 2015

MINI CALZONE *przepis


Już prawie weekend, a w związku z tym, mam kolejną propozycję na karnawałową przekąskę, świetnie sprawdzającą się zarówno na ciepło jak i na zimno.

Składniki na ciasto:
·         21 g drożdży w proszku
·         25 g mleka w proszku
·         500 g mąki
·         1 jajko
·         50 g roztopionego masła
·         szczypta soli
·         250 ml ciepłej wody

Składniki farszu:
·         0,5 kg filetów z kurczaka
·         ¾ puszki kukurydzy
·         0,5 czerwonej papryki
·         1 duża cebula
·         ser żółty/mozzarella (ilość wedle upodobań)
·         sól, pieprz
·         1 jajko do posmarowania pierogów

Przygotowanie ciasta – w głębokim naczyniu rozpuścić drożdże w ciepłej wodzie. Dodać do tego mleko w proszku i dokładnie wymieszać. Następnie cały czas mieszając powoli dodawać 375 g mąki. W drugim naczyniu wymieszać jajko z roztopionym masłem, solą oraz resztą mąki. Obie mieszanki połączyć ze sobą i zagniatać ok. 5 minut. Tak przygotowane ciasto przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 1 godzinę.

Przygotowanie farszu – kurczaka pokroić w drobną kostkę, doprawić solą, pieprzem i usmażyć. Cebulę pokroić w drobną kostkę i usmażyć. Kukurydzę odsączyć z zalewy. Paprykę pokroić w drobną kostkę. Wszystkie składniki wymieszać. Jeżeli ser jest w kawałku to zetrzeć go na tarce o grubych oczkach. Oczywiście farsz można dowolnie modyfikować, to jest tylko moja propozycja :)

Gdy ciasto wyrośnie, można zabrać się za lepienie pierożków. Tak jak przy standardowych pierogach, ciasto rozwałkowujemy na grubość ok. 1-2 mm. Wykrawamy okrągłe placki (ja użyłam w tym celu pucharka do lodów). Do środka placuszka nakładamy farsz, posypujemy serem i zaklejamy. Z takiej ilości składników zrobiłam 38 pierogów. 



Przed pieczeniem wszystkie pierogi posmarowałam roztrzepanym jajkiem. 



Piekłam 15 minut w temperaturze 200˚.




 Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz