poniedziałek, 24 sierpnia 2015

MAKARON Z TUŃCZYKIEM I PIECZARKAMI *przepis

Są dni, kiedy kompletnie nie mam ochoty wymyślać niczego oryginalnego na obiad i spędzać na przygotowaniu tego zbyt wiele czasu. W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem jest dla mnie MAKARON i mam już kilka wersji, czasem różniących się jedynie detalami, na to szybkie i bardzo łatwe w wykonaniu danie. 



Składniki:
·         5 sztuk pieczarek (takich większych)
·         0,5 cukinii
·         Puszka tuńczyka
·         Makaron (ja użyłam drobnego, Coquillette)
·         Śmietanka 30%
·         Sól, pieprz, zioła prowansalskie
·         Opcjonalnie ser




11.    Pieczarki kroimy i podsmażamy na niewielkiej ilości oliwy, aż się ładnie zarumienią.

22.   Cukinię kroimy w niewielką kostkę i dorzucamy do pieczarek. Smażymy aż będzie miękka.

33.  Dodajemy odsączonego z zalewy tuńczyka.

44. W między czasie gotujemy makaron. Ja swój ze względu na rozmiary dodaję do pozostałych produktów na patelni i mieszkam.

55.  Wszystko zalewam śmietanką, doprawiam przyprawami i mieszam.

66.  Czekam aż śmietanka trochę zgęstnieje. Opcjonalnie można dodać ser, aby scalił wszystkie produkty i nadał daniu charakter, ale i bez niego konsystencja i smak bardzo mi odpowiadają.



Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz