wtorek, 25 sierpnia 2015

CIASTO Z RABARBAREM *przepis



Wiosna i lato to najlepsze pory roku na wykorzystanie świeżych owoców i warzyw do przyrządzania różnych smakołyków. Osobiście nigdy nie byłam wielką fanką rabarbaru, ale w tym roku postanowiłam spróbować swoich sił, i połączyłam kilka znalezionych przepisów z moją inwencją twórczą i oto co wyszło…

Składniki:
Na konfiturę:
400 g rabarbaru
kilka truskawek
łyżka soku z cytryny
0,5 szklanki cukru
1 łyżki mąki ziemniaczanej
Na ciasto:
150 g schłodzonej margaryny
2 szklanki mąki
¾ szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka
cukier puder do posypania upieczonego ciasta



Rabarbar obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę. Z truskawek oberwałam szypułki i poprzekrajałam na pół. Owoce wrzuciłam do garnka z grubym dnem i zasypałam cukrem. Dodałam łyżkę soku z cytryny i gotowałam bez przykrycia ok. 20-30 minut aż zrobiła się konfitura. Jeżeli stwierdzimy, że konfitura jest zbyt kwaśna, można dodać więcej cukru. Na koniec, przez sitko posypałam konfiturę mąką ziemniaczaną, aby jeszcze bardziej ją zagęścić.




Schłodzoną margarynę pokroiłam na mniejsze kawałki. Dodałam mąkę, cukier, proszek do pieczenia i jajka i zagniotłam. Odstawiłam na ok. 0,5 h do lodówki do schłodzenia. Po tym czasie ciasto podzieliłam na 2 części – jedna duża, druga niewielka (do wycięcia pasków na górę). Większa część ciasta rozwałkowałam i włożyłam do blaszki tak aby nachodziło na ścianki. Na ciasto nałożyłam konfiturę rabarbarową a na górę wykrojone z mniejszej części ciasta paseczki. 




Tak przygotowane ciasto piekłam ok. 45 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180°C.
Po upieczeniu posypałam cukrem pudrem.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz