wtorek, 25 sierpnia 2015

CIASTECZKA OWSIANE Z PESTKAMI DYNI I ZIARNAMI SŁONECZNIKA *przepis




Nigdy nie lubiłam płatków owsianych, nie jadałam owsianki (miałam to szczęście, że nie byłam w domu zmuszana do tego typu potraw). Nawet w dorosłym życiu, nie przychodziło mi do głowy, aby po nie sięgnąć. Do czasu, aż mąż poprosił mnie o zrobienie ciasteczek owsianych. Spróbowałam i nie żałuję! Naprawdę, są bardzo smaczne, sycące a do tego zdrowe. I na tyle uniwersalne, że nadają się na każdą okazję - od podwieczorku, na imprezie kończąc.

Składniki:
150g mąki
200g miękkiego masła
120g cukru
1 jajko
Szczypta soli
½ łyżeczki sody oczyszczonej
½ łyżeczka proszku do pieczenia
200g płatków owsianych
40g ziaren słonecznika
40g pestek dyni

Mąkę przesiewam do dużej miski i mieszam z cukrem, solą, sodą oczyszczoną i proszkiem do pieczenia. Dodaję masło pocięte na mniejsze kawałki oraz jajko. Wszystko zagniatam.



Do tak przygotowanego ciasta dodaję płatki owsiane, ziarna słoneczniki i pestki dyni. Wszystko razem ugniatam tak, aby składniki się połączyły. 



Dzielę kawałki ciasta na mniejsze części i formuję z nich ciasteczka, które układam na blaszce.



Piekę ok. 15 minut (zależy od wielkości i grubości ciastek) w temperaturze 180°C.




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz